fredag, februari 26, 2010

och i bakgrunden ser vi Brasilien...



Det är inte som förr och jag vet inte varför. Förr i tiden gjorde jag en massa saker hela tiden, och så fort de var klara fotograferade jag dem och lade upp på craftster eller ravelry. Sen fick jag en massa kommentarer (ibland iallafall) och kände mig sedd och älskad. Så där som man gör när man får uppmärksamhet på internet.
Jag gör fortfarande saker, men när de är färdiga kan jag inte uppbåda något mer intresse för dem och tar inga foton och får inga kommentarer. Det är inte så bra. Alltså: det gör inte så mycket att jag inte blir bekräftad på internet, men det är väldigt dumt att jag inte dokumenterar det jag gör. Även om jag inte tycker att det är så märkvärdigt just då, så kan det vara bra till en annan gång.

I skolan är vi mitt uppe i kostymprojektet. Jag ska bl.a. göra en carpet bag (en sån där som Mary Poppins har) men det är svårt att hitta rätt sorts stomme. Den finns i Amerika, men är ganska dyr...

3 kommentarer:

Anonym sa...

på http://www.u-handbag.com finns det ramar för carpet bags (Tubular Internal Bag Frame) jag har själv köpt en därifrån och de skickar fort som attan och är inte farligt dyra alls + att de är baserade i england så frakten går fort och det finns ingen tull.

anakin sa...

ah... ja, det var billigt... men jag vill göra en stoor väska... minst 16"...

Anonym sa...

du kan ju be någon på metall att göra en åt dig :) de verkar inte så komplicerade ut dedär ramarna ett rör som är böjt och tillplattat i ändarna med en gångjärnskonstruktion som sitter ihop med en sprint.