onsdag, mars 03, 2010

Det är så här det känns..



Alltså... Jag kan sy kläder till husbehov... Och jag kan förstå logiken i mönsterkonstruktion... minska på ett ställe, öka på ett annat... men det är så mycket mer i det här med sömnad... saker som jag känner att jag borde kunna nu när jag faktiskt går en högskoleutbildning inom det området... och det är nog där det låser sig... det är nog därför jag gör det till något större och svårare än vad det är... Om jag slutar vara rädd för sömnad kommer det troligtvis visa sig inte vara så svårt...
Sen är det ju det där att jag inte tycker att det är så roligt... Men det kan vara en klassisk surt-sa-räven-grej.. Där jag är både räven och sur...

Till mitt försvar kan jag i alla fall säga att jag faktiskt försöker... I dag var jag i skolan från halv nio till halv nio... och att det där tyget nog inte är så lätt att göra snygga ärmar med... det sade Jessica i alla fall och hon har gått på tillskärarakademin och kan sina saker...

Inga kommentarer: