fredag, mars 26, 2010

kvinnokroppens avgrunder och hål


Förut har jag alltid känt mig stressad över att det finns så många böcker och att jag aldrig kommer hinna läsa alla. Men det är lugnt. Nu känns det mer som en trygghet att det aldrig kommer ta slut. Det kommer alltid finnas nya världar att upptäcka och jag behöver inte ens lämna Långed för att ta del av dem. Sommaren är räddad kan man säga. Jag har en litteraturlista, och den blir bara längre och längre. Sen hjälper det ju naturligtvis att ha en massa olika verkligheter att applicera böckernas innehåll på. Heja biblioteket

Det är även bra med internet. Där kan man få reda på saker. Man kan t.ex. få reda på vad dyad betyder även om det inte finns med i saol och således inte går att lägga i alfapet vilket är synd eftersom man skulle kunna få bra med poäng med y:et på en blå ruta.

Modelleringsveckan är över och jag saknar den lite... Den var som kroppsarbete fast för hjärnan....

Karin påpekade att vi bara har haft kvinnliga krokimodeller... undrar varför... men det har väl med patriarkatet att göra... den manliga blicken och den övervägande andelen män bland konstnärer genom tiderna...

Inga kommentarer: