torsdag, april 22, 2010

och städa också...

Det finns inte mycket tid för intighet just nu. Rumsprojektet är precis avslutat och nu brister fördämningarna på dammen av saker som ska hinnas innan sommarlovet. Jag tror att det är jobbigare så här innan än det kommer vara när man är mitt uppe i det.

Jag har fått ordning på folkdräktsprojektbloggen också. Den kan man läsa här om man vill.




I går hittade jag "Allt" av Martina Lowden och köpte den för 15 spänn. Jag vill också ha skrivit en generationsroman när jag var nitton. Tyvärr hade det inte blivit nån generationsroman om jag som nittonåring skrev om mitt liv i hemslöjdsträsket. Det behövs fler destruktiva utsvävningar och mer bohemiskt utanförskap än att väva linnehanddukar i gåsöga på sätergläntan. Jag tror inte det räknas som destruktiv utsvävning. När ska jag nånsin få bli rebell?

Inga kommentarer: