torsdag, juni 03, 2010

Bävan inför persikan


Jag känner mig upprörd över ungdomens förfall och med ungdom menar jag alla som inte förstår att det är skandal att det hemvävda halvlinnelakanet med påsytt handbroderat monogram som syns på bilden ovan såldes för 25 spänn på en loppis i Götene. Å andra sidan är jag ganska glad att det var så billigt, för det innebär att jag kunde köpa det och ha det hemma hos mig och ta fram det ibland och förklara för den förfallna ungdomen ett och annat om gediget hantverk. Eller nåt.

Och nu är skolan snart slut. Jag gillar det inte. Jag gillar inte att alla skissplatserna är alldeles tomma och att anslagstavlan är tom och att tidningarna ligger i prydliga högar och att hyllorna är dammtorkade och att nästan alla åker härifrån. Vad är det för dumheter? Vad finns i resten av världen som inte Långed har? Inte jag iallafall.

I dag smakade den veganska gräddfilssåsen i matsalen vanilj.

Inga kommentarer: